Friday, December 14, 2007

thank you for giving to the lord




一首很有好听,也很有意义的歌。。。学习感恩,感谢身边的人;或许因为他们,才有今天的你们!

I dreamed I went to Heaven, you were there with me.
我梦见自己去到了天堂,你在那裏与我同在;
We walked upon the streets of gold beside the Crystal Sea.
我们并肩走在黄金街,在水晶海之旁;
We heard the angels singing, then someone called your name.
我们听到了天使的歌声,一会儿并有人呼叫你的名;
You turned and saw this young man, and he was smiling as he came.
你转身见到了这个年轻人,微笑著迎著你走来;
He said, "Friend you may not know me now," and then he said, "But wait –
他说:「朋友,你如今可能早忘了我。」他又说:「但是等等…
You used to teach my Sunday School, when I was only eight.
你曾教我儿童主日学,当时我只有八岁;
And every week you would say a prayer before the class would start.
每个礼拜开始上课前,你都带我们祷告。
And one day when you said that prayer, I asked Jesus in my heart."
一天在你祷告的时候,我邀请了耶稣进入了我心中。」

(Chorus 副歌)
Thank you for giving to the Lord,
谢谢你为主献上,
I am a life that was changed.
我就是一个因此被改变的生命。
Thank you for giving to the Lord,
谢谢你为主献上,
I am so glad you gave.
你的献上令我如此欢喜。

Then another man stood before you, he said "Remember the time,
一会儿另一个人站在我身旁,他说:「记得那个时候吗?
A missionary came to your church, His pictures made you cry.
一位宣教士来到了你的教会,他放的照片让你感动落泪。
You didn't have much money but you gave it anyway.
你并不是很有钱,但你还是给了出去。
Jesus took that gift you gave
耶稣悦纳了你所献上的,
And that's why I'm in Heaven today"
就是因著你的献上,我今天才得以在天堂。」
(Chorus 副歌)
Thank you for giving to the Lord,
谢谢你为主献上,
I am a life that was changed.
我就是一个因此被改变的生命。
Thank you for giving to the Lord,
谢谢你为主献上,
I am so glad you gave.
你的献上令我如此欢喜。

One by one they came, far as your eyes could see.
一个接著一个,排著的长队望不到底;
Each life somehow touched by your generosity.
每个生命在不同的机缘,被你的慷慨所触动;
Little things that you had done, sacrifices that you made,
小小的一点你所做的事,轻微的捨己你所行;
They were unnoticed on this earth
在尘世,它们不被注意。
In Heaven now proclaimed.
如今在天堂,却被宣扬。

And I know up in Heaven you're not supposed to cry
我知道在天堂你原是不该哭泣,
But I am almost sure there were tears in your eyes
但我却几乎确信有泪湧自你眼中,
As Jesus took your hand and you stood before the Lord
当耶稣携著你的手,站在上主的面前;
He said "My child look around you, Great is your reward."
祂说:「我儿,看著你的四周,你的赏赐是大的。」

(Chorus 副歌)
Thank you for giving to the Lord,
谢谢你为主献上,
I am a life that was changed.
我就是一个因此被改变的生命。
Thank you for giving to the Lord,
谢谢你为主献上,
I am so glad you gave.
你的献上令我如此欢喜。

No comments: